fredag, augusti 11, 2006

Fredag // LO-Tidningen - en röd favorit + Kallurs - blågula favoriter!

I dag är det fredag och jag gillar fredagar. Särskilt skönt är det om man jobbat en vecka och får ta helg. I dag gjorde jag min sista dag på Posten för den här sommaren. Jag har jobbat i sex veckor. Tiden har gått väldigt fort och det känns hur gött som helst att ha dragit in lite kulor till kassan.

Snart är det dags igen för plugget, har 3 terminer kvar, så det tar sig om man säger så. Ska bli kul att komma tillbaka och träffa alla som man pluggar tillsammans med. Jag har varit hemma i Dalarna hela sommaren och det har varit helt underbart med sol, bad, fest och allt annat som hunnits med. Men nu känns det ändå skönt att åka tillbaka till Stockholm, jag trivs väldigt bra där. Säter kan man ju alltid komma tillbaks till, det är sig likt, inte mycket som förändras och det kan ju vara både positivt och negativt.

Fredagar innebär även att LO-tidningen kommer, en favorit för egen del. Den är alltid full av intressanta artiklar utifrån ett vänster-perspektiv, vilket kan vara skönt då man fått höra för mycket ordbajsande från den s.k. alliansen vart man än vrider och vänder. I tidningen analyseras deras politik och man får nya ideér som kan vara bra att bära med sig in i den kommande valrörelsen. Kolla in LO-tidningens hemsida om du inte gjort det tidigare: http://www.lotidningen.se.

I kväll håller jag tummarna för systrarna Kallur och hoppas att det blir medalj för båda. Det skulle inte vara helt fel det inte. Susanna tar guld, så känns det i alla fal just nu efter två briljanta lopp där hennes medtävlande inte haft mycket att säga till om.

Inga kommentarer: