lördag, oktober 28, 2006

I ett vinterland

I natt är det dags att ställa om klockan då Sverige återgår till vintertid. Kl 03.00 ska klockan ställas tillbaka en timme. Kan man tänka sig. Känns som det inte var så länge sedan som vi ställde fram klockan en timme och gick in i sommartid. Man får alltså sova en timme längre om man ser till att somna i tid. Det är inte helt fel.

Passar bra att värma upp inför den kalla vintern med Ulf Lundells skiva "I ett vinterland". Jag menar så att man klarar sig genom det hela och än en gång får möta våren och känna sommarens värme.

"Jag längtar inte längre efter att ha dig här
men jag saknar dig
Som om min själ har gått ifrån mig
för att vara hos dig
så saknar jag dig
Jag önskar att jag aldrig
hade träffat dig där
Såna som vi vet nog inte vad kärlek är
men jag saknar dig"

texten hämtad ur låten "Jag saknar dig" skriven av Ulf Lundell

Dessa ord får avsluta inlägget och bli de sista jag skriver på min dator idag. Allt har sin tid... eller hur det nu var någon uttryckte sig. Även om jag ibland önskade att så inte vore fallet. Jag saknar dig. Men allt har sin tid. Nu ska jag gå och lägga mig, titta på TV och läsa lite innan jag släcker lampan och sluter ögonen för att låta natten ta mig med på färden in i mörkret som leder fram till en ny morgon då jag vaknar upp och klockan har ställts tillbaka och vintertid råder och det är söndag.

Inga kommentarer: